Branża telekomunkacyjna dla ambitnych

150x110

Z przeprowadzonej przez portal kariery monsterpolska.pl analizy wynika, że w branży telekomunikacyjnej poszukiwane są przede wszystkim osoby nastawione na realizację celów. Ambitnych kandydatów chętnie zatrudni 64% pracodawców.

Nie jest zaskoczeniem, że najczęściej pojawiającym się kryterium w ofertach pracy było doświadczenie, którego wymagało 68% pracodawców. W telekomunikacji liczy się również wiedza specjalistyczna (62% ogłoszeń), głównie znajomość protokołów sieci UMTS i GSM, umiejętność programowania w językach skryptowych, środowiska UNIX/Linux oraz baz danych Oracle i języka SQL.
Ponadto pracodawcy w branży telekomunikacyjnej wymagają bardzo dobrej, komunikatywnej znajomości języka angielskiego (60%). Co ciekawe, wyższe wykształcenie nie jest tutaj najważniejszym kryterium pojawiającym się w ogłoszeniach o pracę. Tylko 36% ofert zawierało wymóg wyższego wykształcenia.
Idealny kandydat w telekomunikacji musi być osobą otwartą. W 44% analizowanych ogłoszeń liczy się komunikatywność, a w 35% umiejętność pracy w zespole. Ważna jest także dyspozycyjność i samodzielność (pojawiają się w co czwartym ogłoszeniu) oraz w 23% przypadków znajomość obsługi komputera.
Wśród pozostałych kryteriów stawianych przed kandydatami znalazły się umiejętność analitycznego myślenia (20% ogłoszeń), gotowość pracy w stresie (16%), profesjonalne podejście (16%) oraz prawo jazdy kat. B (8%).

www.monsterpolska.pl

Informacje dodatkowe:
Wyniki badań pochodzą z analizy 150 ogłoszeń o pracę umieszczonych na portalu monsterpolska.pl.
monsterpolska.pl (Monster Worldwide Polska Sp. z o.o.) to część największego na świecie serwisu kariery monster.com. W Polsce firma jest obecna już od 1999 roku, wcześniej jako jobpilot.pl. Celem monsterpolska.pl jest ułatwienie kontaktu pomiędzy prężnie rozwijającymi się firmami a profesjonalistami. Pracobiorcom, serwis monsterpolska.pl oferuje możliwości rozwoju i kierowania swoją karierą zawodową. Pracodawcom ułatwia poszukiwanie wykwalifikowanych kandydatów. Jest to możliwie dzięki nowoczesnym technologiom i innowacyjnym usługom, usprawniającym proces rekrutacji.